Ministrul Igor Șarov: „Împreună construim rezistența sistemului educațional”

  • 21/08/2020
  • 0
  • 12 Vizualizări

Ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Igor Șarov a prezentat astăzi, 19 august, în cadrul unui briefing de presă cele mai importante reglementări privind organizarea anului de studii 2020-2021, în contextul epidemiologic de COVID-19, pentru învățământul general.

 

Ministrul Igor Șarov a menționat că principiile de bază ale redeschiderii instituțiilor de învățământ sunt: asigurarea unui spațiu educațional și a unui mediu protejat; dezvoltarea unei culturi a încrederii, care înseamnă respectarea disciplinei, a atitudinii etice și cea de respect pentru profesori, elevi, părinți și existența unei informări corecte și continue. „Împreună construim rezistența sistemului educațional, iar pentru aceasta mobilizăm la nivel național, întreaga comunitate educațională pentru respectarea, protecția și asigurarea drepturilor copilului la educație de calitate în contextul începerii unui nou an de studii”, a afirmat oficialul.

 

În context, ministrul Igor Șarov a anunțat despre aprobarea de către Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a „Reglementărilor speciale privind organizarea anului de studii 2020-2021, în contextul epidemiologic de COVID-19, pentru instituțiile de învățământ primar, gimnazial, liceal și extrașcolar” și elaborarea de către Ministerul Sănătății, Muncii și  Protecției Sociale a „Instrucțiunii privind măsurile de protecție care trebuie aplicate pentru organizarea activității instituțiilor de învățământ primar, gimnazial și liceal în contextul epidemiologic al COVID-19”, care urmează a fi aprobate de către Comisia Națională Extraordinară de Sănătate Publică.

 

Astfel, pentru demararea noului an de studii instituțiile de învățământ vor parcurge trei etape și anume:

-etapa de pregătire a redeschiderii instituțiilor de învățământ în cadrul căreia vor fi autoevaluate oportunitățile și riscurile iminente de redeschidere a instituției, realizate acțiuni de dotare cu echipamente de protecție individuală, produse de curățenie și dezinfectante, elaborat planul instituțional de redeschidere și reluare a activității, instruirea/ informarea angajaților și a părinților despre noile condiții de activitate a instituției;

– etapa de adaptare/revenire în instituția de învățământ va fi  stabilită perioada pentru fiecare clasă a activităților de consolidare/ aprofundare și după caz, recuperare a realizării curriculumului şcolar în perioada martie-mai 2020 în cadrul învățământului la distanță. În această perioadă elevii nu vor fi notați;

– etapa de bază în cadrul căreia va fi organizat procesul educațional în siguranță și în conformitate cu prevederile Curriculumului Național.

 

Referitor la selectarea de către instituțiile de învățământ a modelelor privind noul an de studii, ministrul Igor Șarov a subliniat că conform datelor furnizate de către organele locale de specialitate în domeniul învățământului din numărul total de 1240 instituții de învățământ general: 769 au selectat modelul I – prezența fizică la școală 100%; 119 modelul II – învățarea pe schimburi; 4 instituții modelul III – învățarea combinată (zile de prezență și zile la distanță); 17 modelul 4 – hibrid, învățarea pe grupe: 50% copii în clasă, 50% copii de la distanță; 15 modelul V – învățarea alternantă, pe săptămâni; 261 modelul VII – mixt (combinarea la nivelul treptelor de învățământ a modelelor 1-6).

 

Menționăm că modelul 6 – învățarea exclusiv online nu a fost selectat de nici o instituție de învățământ. Acesta este rezervat doar cazurilor excepționale de carantină în localitate sau în instituție.

 

Ministrul Igor Șarov a menționat că în anul 2020 vor fi reeditate 50 titluri de manuale școlare în corespundere cu curriculumul, ediția 2019. Abecedarul  și Bucvari  pentru clasele I vor fi distribuite în instituțiile de învăţământ din țară până la 1 septembrie 2020. Variantele pdf ale manualelor reeditate vor fi plasate pe site-ul Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educației și vor putea fi accesate/ descărcate de cadre didactice, elevi și părinți.

 

„Încercările ne fac mai puternici. Ele sunt și un real prilej de a progresa pe linia modernizării, iar eu sunt adeptul modernizării inteligente. Și asta facem, construim împreună rezistența la crize și repunem educația pe soclul demnității. Dar peste și dincolo de toateavem grijă unii de alții și avem grijă de sănătate!”, a conchis oficialul.