Soluționarea problemelor enunțate de cetățeni pe platforma electronică „EU.CHISINAU.MD”

  • 11/08/2021
  • 0
  • 19 Vizualizări

Primăria municipiului Chișinău informează că pe parcursul lunii iulie, a.c., pe platforma de sesizări electronice „EU.CHISIANU.MD” au fost raportate cca 700 de solicitări din partea cetățenilor, dintre care 106 au fost deja soluționate.

Acestea se referă la restabilirea iluminatului public stradal, salubrizarea teritoriului/evacuarea deșeurilor, întreținerea spațiilor verzi etc.

Cele mai frecvente probleme către autorități se referă la categoriile: drumuri, gropi și semne rutiere; parcuri, scuaruri și spații verzi; salubrizarea teritoriului.

În categoria solicitărilor urgente raportate pe platformă se încadrează și cea privind depistarea ambroziei (alergen), pentru a fi luate măsuri urgente privind nimicirea focarelor de creștere a acesteia.

Anumite categorii de probleme, precum: reparația și întreținerea drumurilor, amenajarea și reparația terenurilor de joacă pentru copii, reabilitarea iluminatului stradal etc.,  necesită un timp mai mare pentru rezolvare, planificarea activităților pentru realizarea obiectivului sesizat, elaborarea proiectelor de execuție, precum și alocarea de surse financiare necesare.

În context, Primarul General, Ion Ceban, Ion Ceban a îndemnat cetățenii să depună în continuare sesizări pe platforma „EU.CHISIANU.MD”, cu promisiunea că toate vor fi luate la control, chiar dacă unele nu se încadrează în categoria „urgente”.

Totodată, Primarul a solicitat implicare maximă din partea preturilor de sector și a subdiviziunilor municipale, pentru examinare și intervenție în timp rezonabil, asupra sesizărilor depuse.

Platforma  „EU.CHISINAU.MD” a fost lansată în decembrie 2019, iar până în prezent prin intermediul acesteia au fost depuse peste 8 mii de sesizări.