Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a lansat seminare online privind îmbunătățirea mecanismului de utilizare a Sistemului Informațional Catalog Electronic

  • 28/11/2020
  • 0
  • 81 Vizualizări

Secretarul de stat al Ministerului Educației, Culturii și Cercetării Natalia Grîu a participat la lansarea seminarelor online dedicate perfecționării utilizării Sistemului Informațional Catalog Electronic (SICE).

La eveniment au mai participat reprezentanții Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație (CTICE) și directorul „Cristalion Plus” Victor Ciobu, parteneri ai proiectului Catalog Electronic.

În cadrul seminarului, administratorii raionali și municipali, care din 25 noiembrie au primit accesul la SICE, le-au fost prezentate noile funcționalități introduse în sistem, precum introducerea datelor despre înlocuirile profesorilor și a orarului flexibil și au discutat despre propunerile de perfecționare a SICE.

Seminare similare pentru managerii instituțiilor de învățământ general și cadre didactice vor fi organizate până pe 27 octombrie.

Secretarul de Stat al Ministerului Educației, Culturii și Cercetării Natalia Grîu a apreciat implicarea administratorilor raionali/ municipali, managerilor instituțiilor de învățământ și cadrelor didactice în procesul de pilotare a sistemului, menționând că SICE este un instrument de lucru important, care va duce la automatizarea proceselor educaționale, la debirocratizare și transparență în educație.

Funcționalitățile SICE sunt: crearea orarelor lecțiilor în baza datelor introducerii în SIME; crearea orarelor sunetelor pentru unu sau mai multe schimburi; generarea automatizată a conturilor; gestiunea conturilor; generarea automatizată a lecțiilor în baza orarului instituției; divizarea lecțiilor în 2 sau 3 grupe și evidența zilnică a reușitei și absenței elevilor.

Pilotarea SICE în instituțiile de învățământ a început cu anul de studii 2020-2021, fiind parte a Sistemului Informațional de Management în Educație.