Experți din Estonia, Italia, Marea Britanie, România și Republica Moldova – discută despre practicile naționale și internaționale în promovarea educației parentale de calitate

  • 20/11/2020
  • 0
  • 7 Vizualizări

Ministerul Educației, Culturii și Cercetării (MECC) în parteneriat cu Centrul Național de Prevenire a Abuzului față de Copii (CNPAC) și Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”, cu sprijinul Fundației OAK, desfășoară în perioada 19-20 noiembrie 2020, Conferința națională „Pledoarie pentru o educație parentală de calitate: provocări și perspective”.

 

Scopul evenimentului este de a sensibiliza experții și factorii de decizie cu privire la necesitatea adoptării și implementării măsurilor necesare pentru susținerea educației parentale și crearea condițiilor pentru educația pozitivă a copiilor, respectând interesele superioare ale acestora.

 

La conferință participă cca 300 de experți din Estonia, Italia, Marea Britanie, România și Republica Moldova, care prezintă practici naționale și internaționale în promovarea educației parentale de calitate, atât la nivelul promovării și implementării politicilor publice în domeniu, precum și în implementarea programelor de instruire a specialiștilor în domeniul educației parentale, validarea și acreditarea programelor structurale de parenting, rolul ONG-urilor în promovarea educației parentale.

 

Prezentă la eveniment, secretarul de stat în domeniul educației, Natalia Grîu a vorbit despre importanța dezvoltării programelor și serviciilor de educație parentală și livrării lor către părinți. „Familiile au nevoie de pregătire pentru a-și putea crește în armonie copiii. Datoria noastră a tuturor este de a contribui la consolidarea unei culturi parentale în Republica Moldova.”, a subliniat oficialul.

 

La rândul său, Daniela Sîmboteanu, președinta CNPAC, a menționat că educația parentală reprezintă un factor de protecție important pentru copii și familii, care contribuie la creșterea și educarea copiilor într-un mediu protectiv și non-violent.

 

Menționăm că în cadrul conferinței au fost prezentate și rezultatele studiului-pilot „Cartografierea programelor de educație parentală furnizate în Republica Moldova”. Studiul a fost realizat în ianuarie-februarie 2020 și a avut drept obiective identificarea tipurilor de programe de educație parentală implementate în Republica Moldova, precum și stabilirea cadrului de activitate ale acestora, particularitățile de desfășurare, determinarea profilului prestatorilor programelor de parenting, dar și  a beneficiarilor acestor programe, și nu în ultimul rând evidențierea dificultăților în prestarea programelor de educație parentală.