Au fost aprobate Reperele metodologice privind securitatea și siguranța online a elevilor în procesul educațional la distanță

  • 15/10/2020
  • 0
  • 46 Vizualizări

Au fost aprobate 𝗥𝗲𝗽𝗲𝗿𝗲𝗹𝗲 𝗺𝗲𝘁𝗼𝗱𝗼𝗹𝗼𝗴𝗶𝗰𝗲 𝗽𝗿𝗶𝘃𝗶𝗻𝗱 𝘀𝗲𝗰𝘂𝗿𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲𝗮 𝘀̦𝗶 𝘀𝗶𝗴𝘂𝗿𝗮𝗻𝘁̦𝗮 𝗼𝗻𝗹𝗶𝗻𝗲 𝗮 𝗲𝗹𝗲𝘃𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗶̂𝗻 𝗽𝗿𝗼𝗰𝗲𝘀𝘂𝗹 𝗲𝗱𝘂𝗰𝗮𝘁̦𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝗹𝗮 𝗱𝗶𝘀𝘁𝗮𝗻𝘁̦𝗮̆ 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗶𝗻𝘀𝘁𝗶𝘁𝘂𝘁̦𝗶𝗶𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗶̂𝗻𝘃𝗮̆𝘁̦𝗮̆𝗺𝗮̂𝗻𝘁 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗮𝗿, 𝗴𝗶𝗺𝗻𝗮𝘇𝗶𝗮𝗹 𝘀̦𝗶 𝗹𝗶𝗰𝗲𝗮𝗹, 𝗶̂𝗻 𝗮𝗻𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝘀𝘁𝘂𝗱𝗶𝗶 𝟮𝟬𝟮𝟬-𝟮𝟬𝟮𝟭. Este primul reper metodologic elaborat vreodată de ministerul de resort în domeniul siguranței online a copiilor.

Documentul stabilește modul de implicare a personalului didactic și de conducere în organizarea unui proces educațional la distanță în condiții de siguranță pentru elevi. La elaborarea documentului au participat și specialiștii Programului Copii al CI La Strada Moldova.

După cum se menționează în preliminariile reperelor, siguranța elevilor în mediul online trebuie să fie una dintre prioritățile personalului didactic în contextul procesului educațional la distanță. În aceste condiții, oricare dintre modelele de învățare, selectate de instituția de învățământ în anul de studii 2020-2021, implică și un nivel responsabilitate sporită pentru siguranța elevilor în mediul online. Conform prevederilor noilor repere metodologice, aceasta se va asigura prin:

✅ 𝘍𝘰𝘳𝘮𝘢𝘳𝘦𝘢 𝘢𝘵𝘪𝘵𝘶𝘥𝘪𝘯𝘪𝘭𝘰𝘳 𝘴̦𝘪 𝘥𝘦𝘱𝘳𝘪𝘯𝘥𝘦𝘳𝘪𝘭𝘰𝘳 𝘥𝘦 𝘤𝘰𝘮𝘱𝘰𝘳𝘵𝘢𝘮𝘦𝘯𝘵 𝘳𝘦𝘴𝘱𝘰𝘯𝘴𝘢𝘣𝘪𝘭 𝘪̂𝘯 𝘮𝘦𝘥𝘪𝘶𝘭 𝘷𝘪𝘳𝘵𝘶𝘢𝘭

✅ 𝘗𝘶𝘯𝘦𝘳𝘦𝘢 𝘭𝘢 𝘥𝘪𝘴𝘱𝘰𝘻𝘪𝘵̦𝘪𝘢 𝘤𝘰𝘱𝘪𝘪𝘭𝘰𝘳 𝘢 𝘪𝘯𝘧𝘰𝘳𝘮𝘢𝘵̦𝘪𝘭𝘰𝘳, 𝘮𝘪𝘫𝘭𝘰𝘢𝘤𝘦𝘭𝘰𝘳 𝘴̦𝘪 𝘪𝘯𝘴𝘵𝘳𝘶𝘮𝘦𝘯𝘵𝘦𝘭𝘰𝘳 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘢 𝘳𝘢𝘱𝘰𝘳𝘵𝘢 𝘤𝘢𝘻𝘶𝘳𝘪𝘭𝘦 𝘥𝘦 𝘷𝘪𝘰𝘭𝘦𝘯𝘵̦𝘢̆ 𝘰𝘯𝘭𝘪𝘯𝘦 𝘥𝘪𝘯 𝘱𝘢𝘳𝘵𝘦𝘢 𝘴𝘦𝘮𝘦𝘯𝘪𝘭𝘰𝘳 𝘴̦𝘪 𝘥𝘪𝘯 𝘱𝘢𝘳𝘵𝘦𝘢 𝘢𝘥𝘶𝘭𝘵̦𝘪𝘭𝘰𝘳

✅ 𝘚𝘦𝘤𝘶𝘳𝘪𝘻𝘢𝘳𝘦𝘢 𝘢𝘤𝘤𝘦𝘴𝘶𝘭𝘶𝘪 𝘤𝘰𝘱𝘪𝘪𝘭𝘰𝘳 𝘭𝘢 𝘱𝘭𝘢𝘵𝘧𝘰𝘳𝘮𝘦𝘭𝘦 𝘴̦𝘪 𝘪𝘯𝘴𝘵𝘳𝘶𝘮𝘦𝘯𝘵𝘦𝘭𝘦 𝘸𝘦𝘣 𝘶𝘵𝘪𝘭𝘪𝘻𝘢𝘵𝘦 𝘪̂𝘯 𝘱𝘳𝘰𝘤𝘦𝘴𝘶𝘭 𝘦𝘥𝘶𝘤𝘢𝘵̦𝘪𝘰𝘯𝘢𝘭 𝘭𝘢 𝘥𝘪𝘴𝘵𝘢𝘯𝘵̦𝘢̆.

Documentul integral poate fi accesat aici: https://cutt.ly/cgtZIsB

Este un prin pas, dar foarte important, spre o abordare comprehensivă a siguranței online la nivel de școală. În parteneriat cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova, La Strada Moldova urmează să desfășoare o serie de activități de informare și formare a cadrelor didactice, managementului instituțiilor școlare și psihologilor școlari, pentru a asigura implementarea eficientă a noilor repere metodologice.