Ministerul Educației, Culturii și Cercetării și Federația Sindicală a Educaţiei şi Ştiinţei din Republica Moldova au semnat Convenția Colectivă (nivel de ramură) pentru anii 2021-2025

  • 07/10/2020
  • 0
  • 31 Vizualizări

Ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Igor Șarov și președintele Federaţiei Sindicale a Educaţiei şi Ştiinţei (FSEȘ) din Republica Moldova, Ghenadie Donos, au semnat astăzi, 5 octombrie Convenția Colectivă (nivel de ramură) pentru anii 2021-2025.

 

Documentul prevede: îmbunătățirea resurselor financiare alocate domeniului educației; îmbunătățirea condițiilor de muncă și salarizare a cadrelor didactice; respectarea drepturilor la salarizare și angajare; în cazul angajării cadrelor didactice pe perioadă determinată, care include întregul an școlar, angajarea se va efectua în intervalul 1 septembrie – 31 august și altele.

Ministrul Igor Șarov a subliniat importanța cooperării dintre MECC și FSEȘ, astfel încât măsurile întreprinse pentru redresarea situației din domeniul educației să fie resimțite de către beneficiari. „Obiectivul nostru al tuturor este elaborarea unor politici asumate care să asigure angajații din sistemul educațional cu cele mai bune condiții de muncă și salarii. Avem nevoie în permanență și de un dialog deschis şi constructiv pentru a îmbunătăți de fiecare dată când va fi necesar actualul cadru normativ”, a subliniat oficialul.

La rândul său, președintele FSEȘ, Ghenadie Donos, și-a exprimat satisfacția pentru rezultatele obținute de către grupul comun de lucru care a elaborat Convenția Colectivă, remarcând, totodată, colaborarea eficientă cu autoritatea de resort.

Menționăm că, prin Convenţia colectivă pe anii 2021-2025 (nivel de ramură) încheiată între Ministerul Educației, Culturii și Cercetării și Consiliul General al Federaţiei Sindicale a Educaţiei şi Ştiinţei se urmărește asigurarea realizării, în condiţiile legii, a drepturilor şi obligaţiilor reciproce ale angajatorilor şi salariaților, membri ai FSEȘ.

La final, părțile au convenit să continue dialogul și să conlucreze în identificarea soluțiilor pentru redresarea situației din sistemul educațional.